مووی فیلم

پنجره ای رو به فیلم و سریال ایران و جهان

مووی فیلم

پنجره ای رو به فیلم و سریال ایران و جهان

پیوندهای روزانه

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

خوک فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی محصول سال ۱۳۹۶ است.پریناز ایزدیار،لیلا حاتمی و علی مصفا برای اولین بار با بازی در خوک،حضور در یک اثر کمدی را تجربه کرده‌اند.

خلاصه فیلم:حسن(با بازی حسن معجونی) خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستارهٔ محبوبش(با بازی لیلا حاتمی) صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش(با بازی لیلی رشیدی) دیگر عاشقش نیست. دخترش(با بازی آیناز آذرهوش) بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش(با بازی مینا جعفرزاده) پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی(با بازی پریناز ایزدیار) او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشهٔ هوشمندانه‌ای بکشد...

بازیگران:

  • حسن معجونی در نقش حسن کسمایی/ کارگردان معروف سینما
  • لیلا حاتمی در نقش شیوا مهاجر / سوپراستار سینما
  • پریناز ایزدیار در نقش آنی / مزاحم جذاب
  • لیلی رشیدی در نقش گلی / همسر حسن
  • مینا جعفرزاده در نقش جیران / مادر حسن
  • آیناز آذرهوش در نقش آلما / دختر حسن
  • علی مصفا در نقش سهراب سعیدی
  • سیامک انصاری در نقش همایون
  • علی باقری در نقش عظمت
  • دیگر عوامل:

    فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان:مانی حقیقی/مدیر فیلمبرداری:محمد کلاری/موسیقی: پیمان یزدانیان/صدابردار:داریوش صادق پور/طراح صحنه:امیرحسین قدسی/طراح لباس:نگار نعمتی/طراح گریم:مهرداد میرکیانی/جلوه‌های ویژه میدانی:آرش آقابیک/عکاس:مریم تخت کشیان/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۵۱
مووی فیلم

خجالت نکش فیلمی به کارگردانی رضا مقصودی، نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی محصول سال ۱۳۹۶ است.

خلاصه فیلم:این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند.

بازیگران:احمد مهرانفر-شبنم مقدمی-سام درخشانی-لیندا کیانی-شهره لرستانی-الناز حبیبی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۳۶
مووی فیلم

عصبانی نیستم! فیلمی ایرانی به‌کارگردانی رضا درمیشیان و محصول سال ۱۳۹۲ است[۱] و تنها نمایندهٔ سینمای ایران در شصت و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم برلین و دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم تحسین‌شدهٔ بغض محصول ۱۳۹۲ است.

خلاصه فیلم:خـرداد۱۳۹۲: نوید و ستاره در تهران زندگی می کنند...

داستان «نوید» با نقش‌آفرینی نوید محمدزاده دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم‌آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه، با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر موردعلاقه‌اش «ستاره» با بازی باران کوثری را از دست ندهد.

بازیگران: باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، میناکریمی جبلی،حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، جواد جوینده میرزا

نام بازیگر
شخصیت
باران کوثری ستاره
نوید محمدزاده     نوید
میلاد رحیمی احمد
امیررضا میرآقا محسن
رضا بهبودی آقای جوادی
میثاق زارع آقای باقری
رضا کولقانی رضا
محمد کارت ساسان
تینو صالحی حمید

نکات قابل توجه:

عصبانی نیستم! پس از اولین نمایش در جشنوارهٔ فیلم فجر در سینما آزادی، با استقبال شدید مردم روبه‌رو شد؛ به‌طوری که در همان سانس اول نمایش، به سانس فوق‌العاده رسید و صف‌های خرید بلیت آن در مقابل سینماهای جشنواره تشکیل شد.

عصبانی نیستم! در شش رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد (نوید محمدزاده)، بهترین بازیگر نقش اول زن (باران کوثری)، بهترین تدوین (هایده صفی‌یاری)، بهترین صدابردار (نظام‌الدین کیایی)، بهترین صداگذار (محمدرضا دلپاک)، بهترین جلوه‌های ویژه (امیر سحرخیز و کامران سحرخیز) کاندیدا شده بود.

رضا عطاران برندهٔ سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنوارهٔ سی‌ودوم فیلم فجر در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: «این سیمرغ متعلق به من نیست؛ زیرا رأی هیئت‌داوران جشنوارهٔ فجر انتخاب نوید محمدزاده به‌عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره بوده. به همین خاطر این جایزه را متعلق به ایشان می‌دانم نه خودم. همین.»
فیلم‌برداری عصبانی نیستم! در ۲۴مرداد آغاز و پس از ۵۲ جلسه فیلم‌برداری ۱۹مهر به پایان رسیده‌است. تمام صحنه‌های عصبانی نیستم! در تهران فیلم‌برداری شده‌است و در بیش از ۶۰ لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطهٔ تهران.

با وجود آنکه این فیلم سینمایی قرارداد خود را در شهریور۱۳۹۳ در گروه سینما آفریقا به ثبت رساند و قرار شد پس از اکران فیلم خواب زده ها به نمایش درآید، در مهرماه همان سال، کمیسیون فرهنگی مجلس شورا اسلامی با ارسال نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار صادرنشدن مجوز اکران این فیلم و ۷ فیلم دیگر شد که از آن‌ها با عنوان «فیلم‌های مرتبط با فتنه» نام برده شده‌است. به‌گفتهٔ احمد سالک: «برخی فیلم‌ها با اینکه مجوز فیلم‌نامه و تولید دریافت کرده‌اند، اما در هنگام ساخته‌شدن، به حاشیه رفته‌اند و نمایش آن‌ها به مصلحت نظام نیست.» در آبان همان سال علی جنتی، وزیر ارشاد وقت ایران، از اکران‌نشدن این فیلم تا زمان اعمال سانسورهای جدید خبر داد و اعلام کرد که وی شخصاً اقدام به مشاهدهٔ فیلم و میزان اعمال سانسور بر آن می‌کند.

این فیلم که قرار بود در تاریخ ۲۹آذر۱۳۹۶ اکران شود، پس از بیانیهٔ تهدیدآمیز بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق از نوبت اکران خارج شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۲۸
مووی فیلم

جشن دلتنگی فیلمی به کارگردانی پوریا آذربایجانی، نویسندگی مونا سرتوه و پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم در بخش مسابقه سی و ششمین جشنوراه فیلم فجر حضور دارد. فیلم جشن دلتنگی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است. این فیلم در ژانر عاشقانه و درام ساخته شده است. پانته آ پناهی ها و پوریا آذربایجانی بعد از فیلم «اروند» دومین همکاری خود را در فیلم «جشن دلتنگی» تجربه کردند.


بازیگران:بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته آ پناهی‌ها، ساغر قناعت، پریوش نظریه روزبه فدوی، عرفان ناصری، علی دهبان و ندا عقیقی

سایر عوامل:نویسنده فیلمنامه: پوریا آذربایجانی و مونا سرتوه، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی، صدابردار: آرش برومند، تدوینگر : خشایار موحدیان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا غفارزاده، مسوول لباس: مرضیه حبیبی، دستیار دوم کارگردان: مهیار اسلامی، مدیر صحنه: امیرعباس دهقانی، مدیر تدارکات: حسین روزبهانی، دستیار تدارکات: اسماعیل شاهیوند، منشی صحنه : آرزو نیکپور، عکاس: مونا سرتوه، مدیر روابط عمومی و تبلیغات : علی زادمهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۱۶
مووی فیلم

تگزاس فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان محصول سال ۱۳۹۶ است.

خلاصه فیلم:هرگز یه ایرانی و تهدید نکن، حتی تو تگزاس!

بازیگران:حمید فرخ نژاد - سام درخشانی - پژمان جمشیدی - گابریلا پتری - توگان تی شی را - آدریانو تولوزا- تی آگو متوس - فرانسین لیما - لی بوم بوم

پوستر تگزاس


عوامل:نویسندگان: بابک کایدان-میثم کایدان،مدیر فیلمبرداری: داود رحمانی،تدوین: موحد شادرو،طراح صحنه و لباس:محسن غلامی، آهنگساز:امیر توسلی،طراحی و ترکیب صدا : حسین ابوالصدق،صدابرداران: محمود خرسند-سهیل متولی،طراح گریم:محسن دارسنج طراح جلوه های ویژه: حسن نجفی -علی فرشچی،مجری طرح: مریم رحیمی،برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی،عکاس: سید حسام الدین اطیابی،مدیر تولید ایران: مجتبی متولی، مدیر تولید برزیل: امیر رحیمی، منشی صحنه: نرگس مشایخی،مدیر تدارکات: منیزی علن،طراح تیتراژ : پژمان ابوالقاسمی،روابط عمومی: نگین موسوی،مدیر تبلیغات: میثم معراجی امور مالی: حمیدرضا اسماعیلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۰۲
مووی فیلم

مهدویان از سینمای مستند می‌آید. حتی ارتباطش با سینمای مستند را کماکان حفظ کرده و در جشنواره سینما حقیقت امسال فیلم ترور سرچشمه را روی پرده داشته که به حوادث تروری می‌پرداخت که در آن آیت‌الله بهشتی شهید شد. مسئله اصلی آن فیلم یافتن حقیقت ماجرایی بود که سال‌ها پیش رخ داده و پرونده‌اش نیمه‌تمام مانده است. در دو تجربه اول سینمایی‌اش تلاش کرد فیلمی با حال و هوای مستند-داستانی بسازد. حال و هوایی که باعث می‌شود که تصور رئالیستی بودن از فیلم داشته باشیم و به همین دلیل راحت‌تر واقعی بودن فیلم و حرف فیلم‌ساز را بپذیریم. اما، یک اثر هنری را نمی‌توان به صرف آنکه به امور ملموس زندگی روزمره یا شخصیت‌های معمولی یا حتی غیر مرفه جامعه می‌پردازد، اثری رئالیستی تلقی کرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۴۸
مووی فیلم


نوید محمدزاده (زادهٔ ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در ایلام) مجری، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است.

 نقش‌آفرینی وی در فیلم عصبانی نیستم موجب تحسین بسیاری از منتقدین گردید،تا جایی که بسیاری محمدزاده را شایستهٔ دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و دومین جشنواره فیلم فجر می‌دانستند.

وی دو بار پیاپی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ گردیده‌است. وی در فیلم بدون تاریخ بدون امضا برندهٔ جایزهٔ آسیا پاسفیک و برندهٔ جایزهٔ ونیز شد.وی مجری قسمت‌هایی از برنامه دوستان که از شبکه جام جم پخش می‌شد بود.

نوید محمدزاده جدای از سینما و بازیگری اطلاعات زیادی را از زندگی شخصی خود منتشر نکرده است ولی موردی که شدیدا به‌چشم می‌خورد، نوع ظاهر و پوشش وی در مراسم مختلف است. یکی از پرحاشیه‌ترین لباس‌های نوید محمدزاده، مربوط به حضور وی در شصت و هشتمین نمایشگاه کن بود. ماجرا از این قرار است که در این نمایشگاه پژمان بازغی، عکسی از خود و نوید محمدزاده را منتشر می‌کند. نکته جالب توجه این عکس حضور بازغی با کت و شلوار و محمدزاده با ظاهری نسبتا مدرن است! با انتشار این عکس خیلی‌ها به انتقاد از وی پرداخته و گفته‌اند که نوید آبروی ایران را برده است و به‌عنوان یک هنرمند حق نداشت با چنین پوششی ظاهر شود. از طرفی خود وی نیز با منتشر کردن این عکس بر روی صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که ظاهر و پوشش اصلی وی برای نمایشگاه فرق داشته و حالت رسمی‌تری دارد.

جدای از این اتفاقات نوید محمدزاده دوران حرفه‌httpsای خود را از سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم در میان ابرها ساخته روح‌الله حجازی آغاز کرد. پس از آن بازی در تئاتر و سینما سبب شد تا این جوان سینمای ایران رفته رفته پله‌های ترقی را پشت سر گذاشته و تبدیل به یک سوپراستار سینمای ایران شود. فیلم‌های اخیر نوید محمد‌زاده سعی کرده تصویری جدید از مشکلات زندگی انسان‌های عادی را بنمایش بگذارد. برای مثال می‌توان به دو فیلم لانتوری و ابد و یک روز اشاره کرد. در ادامه می‌توانید لیست فیلم‌ها و تئاترهایی را که نوید محمدزاده تا به امروز بازی کرده است مشاهده کنید. جدیدترین کار وی فیلم «بدون تاریخ بدون انقضا» است.

لیست فیلم ها

سال

سنام فیلم
کارگردان

۱۳۹۵

بدون تاریخ بدون انقضا
وحید جلیلوند

۱۳۹۴

ابد و یک روز
سعید روستایی

۱۳۹۴

خشم و هیایو
هومن سیدی

۱۳۹۴

لانتوری
رضا درمیشیان

۱۳۹۳

ناهید
آیدا پناهنده

۱۳۹۲

سیزده
هومن سیدی

۱۳۹۲

عصبانی نیستم
رضا درمیشیان

۱۳۹۱

لرزاننده‌ی جربی
محمد شیروانی

۱۳۸۷

در میان ابرها
روح الله حجازی

بدون پروانه

آندو
بهروز قبادی

از نظر جوایز، نوید محمدزاده توانسته است سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «ابد و یک روز» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. البته دو سال پیش نیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر با کسب کامل آرای داوران به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای کسب سیمرغ انتخاب شد. اما به علت فشار گروه‌هایی خارج از سینما، فیلم «عصبانی نیستم» از بخش مسابقه خارج و جایزه به رضا عطاران اهدا شد. همچنین در بخش جوایز خارجی نیز نوید محمدزاده در سال ۱۳۹۳ برای بازی در فیلم «ناهید» توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ی بین المللی براتیسلاو ۲۰۱۵ را از آن خود کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۰۰
مووی فیلم

رعنا آزادی‌ور (متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. اولین حضور وی در صحنه تئاتر در نمایش «خانه بوشاسپ درازست» در سال ۱۳۹۶ به کارگردانی علی اتحاد است.

وی با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، ۱۳۸۲) فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال ۱۳۸۴ موقعیت خود را در سینما تثبیت کرد. رعنا آزادی‌ور با بازی در فیلم پارک وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵) برای بار نخست بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد. او در فیلم درباره الی نقش همسر یکی از زوج‌های جوان فیلم را بازی می‌کند که در داستان سه روزه سفر این زوج‌ها به شمال در گیر است و با بازی در این نقش در سیر داستان هم پای سایر شخصیت‌های داستان با اتفاقات روبرو می‌شود. همچنین او در فیلم خانه دختر هم نقش شخصیت اصلی فیلم(سمیرا)را به عهده دارد.


فیلم ها
  • بهت (عباس رافعی،1396)
  • چهار راه استانبول (مصطفی کیایی،1396)
  • در وجه حامل (بهمن کامیار،1396)
  • حریم شخصی (احمد معظمی،1396)
  • لونه زنبور (برزو نیکنژاد،1396)
  • خیابان دیوار (بهمن کامیار، ۱۳۹۶)
  • مرداد (بهمن کامیار، ۱۳۹۵)
  • خشم و هیاهو (هومن سیدی، ۱۳۹۴)
  • وقتی برگشتم (وحید موسائیان، ۱۳۹۴)
  • این سیب هم برای تو (سیروس الوند، ۱۳۹۳)
  • خانه دختر (شهرام شاه حسینی، ۱۳۹۳)
  • داره صبح میشه (یلدا جبلی، ۱۳۹۳)
  • محمد رسول الله (مجید مجیدی، ۱۳۹۳)
  • نخودی (جلال فاطمی، ۱۳۸۸)
  • تهران در جست و جوی زیبایی(مهدی کرمپور، ۱۳۸۷)
  • درباره الی (اصغر فرهادی، ۱۳۸۷)
  • خاک آشنا (بهمن فرمان آرا، ۱۳۸۶)
  • پارک وی (فریدون جیرانی، ۱۳۸۵)
  • زاگرس (محمد علی نجفی، ۱۳۸۴)
  • کارگران مشغول کارند (مانی حقیقی، ۱۳۸۴)
  • هوو (علیرضا داوودنژاد، ۱۳۸۴)
  • مارمولک (کمال تبریزی، ۱۳۸۲)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۰۰
مووی فیلم